woensdag 13 mei 2009

Opkomst


Vanavond had ik een presentatie over mijn verblijf in Ypenburg.De presentatie vond plaats in het 7X11 huis van Heden, na tien jaar nogsteeds geen plek dat bij veel Ypenburgers een warm gevoel oproept. Maar ik geloof niet dat dit aan Heden ligt.
Ook de Modderdorpse tijd, die daar voor mij had gezeten was van de partij. Ik had geen grote opkomst verwacht en die was er ook niet. Er waren denk ik acht of negen personen en een authentieke Ypenburger. Ik heb gemerkt dat het mij niet uitmaakt of er nou een hand vol mensen staan of vijftig. Het gaat net zo goed of net zo slecht. Er was aan het einde zelfs nog een behoorlijk geanimeerde discussie over het functioneren van de buitenwijk. Ik vermoed dat er vrijdag bij mijn presentatie in de bibliotheek meer mensen zullen zijn, al was het maar omdat de bibliotheek van zichzelf al een publieke plek is.