donderdag 21 mei 2009

OB.uitwisseling


En wat zijn je conclusies? Wat heeft dit dan te betekenen ? Maar is dit dan nog wel hun werk of is het jouw werk? Vragen, alsmaar vragen. Ineens vond ik het mooi geweest en besloot ik dat het tijd werd om terug te vragen. Wat vinden jullie er eigenlijk van, van zo’n tentoonstelling die niet echt voor zichzelf spreekt? Dit vroeg ik aan een man en een vrouw van beiden ongeveer veertig, ik denk dat ze samen waren.‘We vinden het een boeiend concept, we komen net van panorama mesdag en daar krijg je zelfs een kaartje mee van hoe je moet lopen, terwijl dat een gang uit is en dan de trap op.Daar wordt je letterlijk aan het handje gehouden ‘ Ik vroeg wat voor werk ze deden en ze bleken allebei ambtenaren te zijn. Zij werkte voor binnenlandse zaken en hij bij justitie. Ze had een project bedacht waarbij brandweermannen en politiemannen worden uitgewisseld met Nederlandse brandweer- en politiemannen. Die uitwisselingen worden allemaal gefilmd en zullen ook op tv te zien zijn. Ook ambtenaren worden uitgewisseld en ik kan me nu al verheugen op de gesprekken bij het koffiezetapparaat.