dinsdag 13 juli 2010

Wijn



 


Vandaag belde ik Vinites, wijnimporteurs uit Haarlem. Het was 14:35.
‘Ik wil graag een doosje Arnon Grunberg wijn bestellen’, zei ik
‘Daar heb ik nog nooit van gehoord’ , zei de dame aan de telefoon
‘En Freud wijn?’
‘Nee, ook die hebben we niet.’
‘Vreemd de naam van uw bedrijf staat toch echt op de site’. De vrouw gaat het navragen bij logistiek, dat zou ik zelf ook gedaan hebben, logistiek is een plek met antwoorden. Ze komt terug met de mededeling dat ze ook bij logistiek nog nooit van die wijn gehoord hebben. Als logistiek het niet weet, dan weet niemand het.
 ‘zit u achter d ecomputer?’
‘ja’
‘check dan even arnongrunbergwines.com’
‘hmmm, ja ik zie het staan, raar, dit ga ik uitzoeken, geef me uw nummer dan bel ik u terug.’

Ik word teruggebeld, het is14:37.

‘Nou ik heb tot de algemeen directeur moeten informeren, maar u heeft gelijk, we hebben inderdaad die wijn, maar die pas half september beschikbaar.’