vrijdag 30 juli 2010

Coupe

In Parijs waren we geshockeerd geraakt door keurige meisjes die de helft van hun kapsel hadden afgeschoren. Trouwens, de jongens hadden het ook. Amerikaanse expat studenten waren het. Zogenaamd alternatief. Nu leest de lieve G in een gevonden damesblad over de gedeeltelijk geschoren coupe. Weg is het statement, of wat het ook was. Ik meende dat het ooit iets was waar punkers zich mee onderscheidde. Niets ontstaat zomaar, vanuit een vrienden clubje bijvoorbeeld of omdat iemand het nou eenmaal zo had bedacht.Dat was vroeger misschien zo.  Waarom zou je jezelf zo toetakelen dachten we nog toen we het zagen. Alhoewel, bij de jongens stond het nog wel. Het damesblad verklaard die dingen allemaal. 'Het is de celeb status voorbij',staat erin 'ook gewone stervelingen vragen tegenwoordig bij de kapper om een onsje sugar (van sugar lee hopper) die volgens mij helemaal kaal was, maar volgens de lieve G niet. En die vindt nog wel eens een damesblad, zo nu en dan. Hoogstwaarschijnlijk vind ik het over een paar maanden trouwens volstrekt normaal dat mensen hun haar op die manier dragen, ik ken mezelf. Eerst verafschuw ik het en daarna zie ik er toch wel wat in.