vrijdag 9 juli 2010

Ziel

Vandaag kwam mijn zusje eten met christian, haar man. Het was een idee van de lieve G om bij wijze van huwelijkscadeau een dagje Den Haag te doen. Het werd een avond omdat wij nog uit Groningen moesten komen. Eerst gingen we eten bij de onaangepasten die inmiddels allang zijn geinstitutionaliseerd( Water en Brood ). Zij hebben het beste terras van Scheveningen en serveren strikt veganistisch eten. Later brachten we een bezoek aan het containerdorp waar ik een maand gewoond heb, ik trof er dan ook een hoop oude bekenden. Angelo, zag ik even, hij moest lachen toen hij me zag. Hij zei dat mijn ziel daar nog rondspookte. Dat gevoel heb ik wel een beetje. Sinds ik in Scheveningen(haven) heb gewoond heb ik het gevoel er een heel stuk Den Haag bijgekregen te hebben. Het is een plek waar je blijft terugkomen, dat kan je van Ypenburg niet zeggen.