zaterdag 30 januari 2010

Tandenborstel


Vandaag was het schoonmaakdag. Dat wist ik helemaal niet, maar ineens stond G naast me met een zwabber. ‘badkamer, gang, slaapkamer’, waren de instructies. Ik ging aan de slag, niets is ten slotte zo bevredigend als een schone vloer. Binnen een kwartier zat ik alweer achter mijn computer. Niet slecht, vond ik zelf. Maar G oordeelde anders.’veel te nat’ zei ze. Daar wist ik wel raad mee, dat had ik binnen de kortste keren droog gemaakt.’ Niet met een handdoek, dat is smerig, daar moeten we ons nog mee afdrogen’, riep G vol Afschuw toen ze mij bezig zag.'Dat doe je altijd, bij jou weet je nooit wat je hebt gebruikt bij het schoonmaken. Je bent instaat om een schuursponsje van de badkamer te gebruiken voor de afwas.’
Dit ging te ver, zo erg was het nou ook weer niet. Ik gebruikte een handdoek voor de vloer, 1 keer wassen op 90 graden en hij is weer zo goed als nieuw.
Maar G was niet meer te stoppen. ‘zo meteen kom ik er nog achter dat je de wc hebt schoon gemaakt met mijn tandenborstel.’