donderdag 21 januari 2010

De kaarten worden opnieuw geschud


Vanavond belde de lieve G vanuit Groningen.


Ik heb het gevoel alsof we krakend een nieuw tijdsgewricht ingaan, ik voel het aan alles, het maakt me doodzenuwachtig.

Oh ja?

Ja, kijk naar de nieuwe I-phone, weet je wat die allemaal kan?

Hmm, nee, niet echt.

Als je de i-phone naast je kussen legt dan bestudeerd hij de manier waarop je slaapt, dan krijg je later een grafiekje van dat slaapproces, hij weet precies hoe het verloopt, door je ademhaling te registreren. De i-phone maakt je wakker wanneer je genoeg geslapen hebt.De i-phone geeft aan waar het dichtstbijzijnde station is, heeft alle treintijden en de meest recente informatie, eerder dan de NS. Hij kan barcodes scannen en dan aangeven waar hetzelfde product in de buurt goedkoper wordt aangeboden. Ik bedoel, dit is geen gadget meer, maar een manier van leven.

Jeetje, het klinkt als een onmisbaar apparaat.

De kaarten worden opnieuw geschud. Dit gaat dingen op z’n kop zetten, net zoals internet dat deed.Ik neem een i-phone zodra mijn abonnement is afgelopen.