vrijdag 4 september 2009

Broedplaats


Er komt een nieuwe broedplaats in Den Haag. Ik was vanavond bij een vriend aan het eten die met nog een paar anderen die broedplaats gaan bemannen. Zelf zou ik er ook terecht kunnen om zo nu en dan met chemicaliĆ«n te experimenteren zoals Epoxy. Want hoe ingewikkeld gemeentes er ook over doen, met het hele creatieve industrie gebeuren, het is uiteindelijk gewoon een speelplaats en iedereen weet het. Toevallig ken ik dus deze jongens die hun hand hebben weten te leggen op een oud horeca Centrum. Uit praktische overwegingen gaat hun stichting dan ook Centrum heten.Het staat ten slotte al op d egevel. Zodra je een stichting hebt en je beloofd allerlei dingen te ondernemen dan kun je weer een keur aan potjes aanboren bij de gemeente. Kortom zo’n kale betonnen ruimte wordt al snel een vehikel om allerlei geld te genereren. Daar ga ik me niet mee bezig houden, ik ben allang blij als ik mijn tijdelijke activiteiten van de tuin kan verplaatsen naar een plek waar niemand er last van heeft en waar ik niet de kans loop, om vanwege die activiteiten op straat gezet te worden. Het is overigens ook lang geleden dat ik zo nat gerend ben als vanavond. Het regenseizoen is begonnen, nog een goede reden om een broedplaats op te zoeken.