donderdag 18 november 2010

embedded

Ik ben vanavond de eerste bekende tegengekomen in Rotterdam. De eerste toevallige ontmoeting moet ik zeggen, de andere ontmoetingen waren van tevoren bedacht. Het ging hier om Gert ter Haar directeur van de opleiding bouwkunst in Groningen. Ik heb zijn naam overigens net even opgezocht want die was mij ontschoten, omgekeerd zal dat ook het geval zijn, daar hebben we google voor. We hebben even gepraat en hij vertelde dat er op zuid een aardig experiment gaande was aangaande ruimtelijke ordening. Het heet de praktijk academie en bouwkunde studenten uit Delft wonen tijdelijk in de wijk charloos om van binnenuit te onderzoeken hoe de wijk verbetert kan worden. Het lijkt een trend te zijn, dat onder de mensen gaan. Het is alleen de vraag of de stedenbouwkundige van de dienst Ruimtelijke Ordening hier in Rotterdam dat ook doet. Eigenlijk zou het verplicht moeten worden om op zijn minst een maand op een plek te gaan wonen voordat je er een ruimtelijke ingreep gaat doen. Aan de andere kant: moet de chirurg eerst zelf kanker krijgen voordat hij in iemand anders mag snijden? Moeilijke vraag waar ik nog over na ga denken, ik moet nu rennen want ik heb een afspraak met de duivel om te gaan eten en naar een theatervoorstelling te gaan.