zondag 14 november 2010

Africhten

Hedenmorgen is de leenhond afgeleverd, haar baasje is met haar vriend naar een Spa in Veenendaal. De leenhond is vijf kilo afgevallen en dat mocht ook wel. Ze krijgt morgens en ’s avonds een zalm hapje. Op een wandeltocht met de leenhond zijn we dwars door de zaterdag middag drukte gegaan, dat kwam omdat ik bij de Hubo langs moest voor golfplaten, bij de Xenos voor nepbloemen en langs de vegetarische slager voor nepvlees. Bij de Hubo vertelden ze me dat ik de laatste keer hun voorraad golfplaten (drie stuks) had uitgeput. Dat is niet meer, zei een medewerker, mensen kopen tegenwoordig kant en klare gammahuisjes. Volgens deze medewerker kunnen de plastic golfplaten alleen nog per vijftig stuks geleverd worden. het lijkt erop dat mijn zelf getimmerde afdakje voor altijd een gapend gat in het dak zal houden.  Met de nep bloemen en het nep vlees had ik meer geluk. Onderweg kwamen we sinterklaas tegen. De zwarte pieten gooiden met pepernoten waardoor de leenhond abrupt haar visdieet vergat.Thuis hebben we tonijn salade gegeten zonder tonijn. Ik kan het iedereen aanraden er zit een ingenieus plantje in verwerkt die naar het schijnt iedere wenselijke vorm kan aannemen. Je kunt het plantje zo africhten dat die zich verandert in een hamburger.