zondag 28 februari 2010

Verkiezingen


De verkiezingen staan voor de deur en ik heb me er nog niet echt in verdiept. Zoals ik al eerder aangaf was ik gewoon van plan op Phillip Akkerman te stemmen. ‘Heel stom’, vond de lieve G. ‘Pillip Akkerman is lijstduwer en zal dus nooit in de gemeenteraad komen.’ Volgens de lieve G moest ik de kieswijzer doen. Dat had zij ook gedaan, al beviel het resultaat haar helemaal niet.’Volgens de stemwijzer moet ik op allerlei types stemmen die roken en dat ga ik dus mooi niet doen.’
Sietse Fritsma, lijsttrekker van de PVV rookt niet, maar heeft wel onfrisse ideeen. Hij wil, zoals bekend geen geld meer uitgeven aan cultuur. Het geld dat overblijft moet worden gebruikt om stadscommando’s de te laten posten in stille straatjes. Maar, zoals Niels Steenhuizen, directeur van het residentie orkest terecht opmerkt in de NRC:’(...) dat zorgt niet voor sociale veiligheid. Een mooi verlicht theater waar veel mensen zijn wel.’