woensdag 17 februari 2010

Aaardappels


Vanavond heb ik voor het eerst de wilde keuken gezien, het programma van Klootwijk. Heel toepasselijk was ik tijdens het programma aan het koken. Nou ja, ik heb de zuurkoolstamppot van drie dagen geleden, waar groene curry doorheen zat, gemixt met twee eieren en kaas en daar wat gewelde Chinese champignons opgegooid die waren gemarineerd in worcestershire saus. Vervolgens heb ik dat goedje in de oven geschoven. Echt koken kun je dat niet noemen. Maar daardoor miste ik wel een beetje het begin van het programma, of de context. In een ooghoek zag ik namelijk dat Klootwijk een baby aan het wassen was in een teil en dat terwijl het over aardappels ging. Er zitten prachtige beelden in deze aflevering, met grote oogstmachines en stromen van aardappels die in een container worden opgevangen. Het geheel deed me erg denken aan een sovjet propagandafilm. Waar niks mis mee is op z’n tijd. Mijn variatie op de aardappel smaakte overigens prima, al zou ik in de toekomst de Chinese champignons weglaten.