maandag 22 februari 2010

Tweede Kind


Vanavond belde een vriend uit Utrecht, het is een goede vriend van mij, maar ik zie hem bijna nooit. Dat is verder geen probleem, daar is het een goede vriend voor, die hoef je niet te zien, dat zit verder wel goed. Ik vond het wel enigszins genant dat ik de naam van zijn tweede kind was vergeten. Zij is inmiddels een half jaar oud, maar ik heb haar nog nooit gezien. Dat is geen desinteresse, ik vind kinderen hartstikke leuk, maar het is er simpelweg niet van gekomen.Hij begreep het gelukkig. Ook woont hij inmiddels in een buitenwijk van Utrecht en dat bevorderd het afspreken ook niet. Je zou denken dat onze belevingswerelden totaal uit elkaar gegroeid zijn, maar dat is absoluut niet zo. Hij vindt het afschuwelijk om daar te wonen, maar groeide toch een beetje uit zijn studenten woning met twee kinderen. En geloof me hij heeft het nog lang vol gehouden. We hebben nu de afspraak staan om binnenkort te gaan hardlopen, tafeltennissen of wielrennen en een van die drie dingen dan te combineren met bier drinken.