donderdag 4 februari 2010

Fruit




Mijn belofte aan het begin van deze week (om iedere dag een horeca gelegenheid van de Frederikstraat te bespreken) ben ik volstrekt niet nagekomen. Het filmfestival kwam ertussen, zal ik maar zeggen. Deze morgen heb ik met G een ontbijtje genuttigd in Boosty, een enigssinds hippe lifestyle-achtige tent, met veel oranje en een hoop fruitdrankjes. Je kon er een croissant, koffie en een fruitdrankje naar keuze krijgen voor 5,5. Geen slechte deal en de koffie was erg goed. We hadden echter de pech naast een man en een vrouw (geen stelletje) te zitten, die als een stel kakelende roddelkuikens hun vriendenclub aan het doornemen waren. De conversatie was van het genre 'alsjeblieft dit niet nu, zo vroeg in de morgen': 'Zie je die nog wel eens bij de sportschool? Nee! Dat maaain je niet!!! niet!! echt?.Vriendinnen onder elkaar.
Ik weet niet hoe anderen dat ervaren, maar ik krijg over het algemeen geen woord meer over mijn lippen als er een meter naast mij, weinig discreet, dit soort dingen worden besproken. Zeker niet als de zaak verder nagenoeg leeg is. Al met al, kom ik voor deze totaalervaring uit op een zes. Een goeie deal toch, 5,50 voor een ontbijtje.