vrijdag 5 februari 2010

Pastalini


Vandaag heb ik met G een lunch genuttigd in de Italiaanse traiteur in de Frederikstraat. Ik zou het wat betreft de inrichting eerder een Italiaanse kantine willen noemen, niet onsympathiek overigens. Op het menu stond een pasta aiolie en een salade voor mij en een tomatensoep voor G. Zij dronk hier een cappuccino bij, ik nam een flesje prosecco, dat leek me beter voor bij de pasta. Het was zo'n klein minibar flesje voor vijf euro. De aiolie pasta was heerlijk en de soep ook. De salade viel wat tegen omdat er volgens mij geen buffel mozzarella door zat maar gewone en die vind ik altijd zo gummiachtig.Ook de prosecco deed niet zoveel voor mij en was van het merk capriccio. Ik heb een half glas laten staan, maar een lichtelijk zwaar hoofd heb ik er toch aan over gehouden. In principe hebben we heel aardig gegeten voor dertig euro. Al met al, kom ik uit op een 6,5 en dat is toch de eerste voldoende in deze reeks.