zaterdag 24 november 2012

Vaart


Vanavond ging ik met de lieve G  uit eten in het filmhuis. Voor en na het eten hebben we films gekeken.Tijdens het eten hadden we het volgende gesprek:

‘Door jouw warrige communicatie is ze dus in de war, nu denkt ze dat je nog tijd nodig hebt, terwijl ik net heb besteld.’
‘Jij maakt je altijd zo druk over de serveersters, je bent bang dat ze van alles over je denken.’
‘Ja, ik wil gewoon snel handelen en niet eindeloos op de kaart kijken, ze hebben nog wel wat anders te doen hier.’
‘Ze wachten maar tot ik het weet. Jij weet het dan meteen en als ik nog even wil nadenken zeg je altijd:”wat moet je?” Dat kan dus echt niet.’
‘Dat ligt aan de intonatie of dat wel of niet kan, maar ik houd van een zekere doortastendheid in het bestellen om de vaart erin te houden.’