woensdag 7 november 2012

Finishing Bottles


Vandaag lunchte ik met een vriend die veel doet aan wielrennen.  Een mooie gelegenheid om het weer eens te hebben over mijn favoriete onderwerp binnen de sport; doping. Als je de mens ziet als een sportmachine dan is het gebruik van doping niet meer dan een vorm van bijtanken. Mijn vriend vertelde over de finishing bottles, een begrip dat ik nog niet kende en dat op internet voornamelijk hits van baby pagina’s oplevert. In de wielrennerij zijn dit de bidons die worden uitgedeeld aan de renners als er een massasprint zit aan te komen. Er zitten pijnstillers en cafeïne pillen in opgelost zodat je de pijn niet voelt. Volgens mijn vriend is dit de belangrijkste reden dat er zo vele valpartijen zijn bij massasprints. Je wordt er baldadig en ongecoördineerd van.