dinsdag 14 april 2009

OB04.03.De vruchtbaarste aarde die er was


Vanwege een probleem met mijn printer was ik vandaag op goed geluk op de trein gestapt.Ik had eerder al eens een foto van het object gezien en vond dat ik het dan ook maar zonder kaart moest zien te redden. Ik vertrouwde puur op mijn eigen beschrijving en de 'ah ha' erlebniss van mensen op straat. Die kwam er inderdaad
want de eerste persoon aan wie ik op het station iets vertelde over felle kleurtjes, bood direct aan me er met de auto heen te brengen. Dat was lief van haar maar het bleek om een ander ding te gaan. De muurschildering op de zijwand van het centraal boekhuis (zie foto hierboven), was aardig maar kon onmogelijk van het observatorium zijn. Gelukkig ging er bij het stadhuis wel bij iemand een belletje rinkelen. De receptioniste was net met iemand intern aan het bellen om haar mijn vraag voor te leggen toen ze ineens de hoorn er weer opgooide omdat haar iets te binnen schoot. Het object bleek vooral s’nachts over veel kleur schakeringen te beschikken vanwege het licht dat erop schijnt. Na een half uur wandelen trof ik het object. Een gedeelte ervan was in gebruik genomen als bankje om op te zitten. Een van de oude mannetjes die daarop zat, bleek vroeger nog op de tractor te hebben gezeten om het land om te ploegen op de plek waar nu de school en het winkelcentrum staat. 'dit was de vruchtbaarste aarde die er was.'