maandag 20 april 2009

Ik trof hem rokend op de trappen van een kapitale villa


Ik heb eindelijk een kapper gevonden die verder gaat dan alleen het knippen van kapsels. Het is een Syriër en hij heeft een kapsalon in Groningen. Mensen zeggen dat de kapsalon alleen maar een facade is om crimineel geld wit te wassen. Hij zou soms drie uur wegblijven voor de lunch. Een lange lunch lijkt me nauwelijks een goede reden iemand van criminele praktijken te betichten. Maar het intrigeerde voldoende om er een kijkje te nemen. Ik trof hem rokend op de trappen van een kapitale villa waarvan de begane grond was ingericht als kapsalon. Vijfenveertig minuten later kwam ik weer naar buiten met fris kapsel en gladgeschoren kaken. Het was bijzonder aangenaam en ik ben van plan nog vaak terug te komen. Dat is me wel een ritje naar Groningen waard.