maandag 29 februari 2016

Zeldzame ziektedag

Man kruipt als hond door straten van Londen (video)
Er ging een man over straat. Als een naaktslak kroop hij langs de stoep met zijn beide armen slap langs zijn lichaam. Door het geschuif was zijn linkerwang aan het bloeden. Op zijn rechterwang zaten korsten van helende schaafwonden. Blijkbaar wisselde hij beide wangen af als hij over straat ging.
Ik knielde bij hem om even wat te praten. Ik vroeg hem of hij het niet oncomfortabel vond om zich zo voort te bewegen. Hij ontkende dit en zei dat hij een aantal jaren terug de behoefte kreeg dit te doen. ‘Rechtop lopen stond me ineens zo tegen,’ zei hij, ‘dat ik besloot te gaan kruipen.’

Ik liep verder en dacht aan de flexibiliteit van de menselijke geest. Er is geen beter medicijn om tegenslag te boven te komen dan hogere ironie.