dinsdag 9 februari 2016

Dag van de internetveiligheid

'KOP' - Ebbenhout, ca. 1930. Afm. 31,5 x 12 x 14 cm. Afgebeeld in Jaarboek V.A.N.K. Vorm , 1930.
Mijn moeder is ooit verliefd geworden op een Ghanese jongen die haar prachtige e-mails schreef. Ik heb een jonge moeder, al beschouw ik haar eerder als zus. Ik ben door mijn oma opgevoed omdat mijn moeder zestien was toen ik geboren werd. Mijn vader heb ik nooit gekend. Wel heb ik een hele reeks van vriendjes van mijn moeder meegemaakt. De Ghanese jongen stuurde foto’s van zichzelf. ‘Hij lijkt wel uit ebbenhout gehakt,’ zei moeder dan. Hij heette Kofi en Kofi wilde graag naar Nederland komen, daarom had hij geld nodig voor een visum.
Later had hij duizend euro nodig zodat hij de papieren in orde moest maken voor een erfenis. ‘I’m so appy to be weltyman.’ Mijn moeder was verliefd. Later toen het allemaal voorbij was, vond ze het niet eens erg dat ze die duizend euro kwijt was. ‘Ik heb mooie herinneringen aan die tijd,’ zegt ze altijd.

Vrolijke dag van de internetveiligheid