dinsdag 16 februari 2016

Schietpartij

211
Er is vandaag iemand doodgeschoten in de Haagse buitenwijk Ypenburg. Toen ik daar in 2008 probeerde te integreren, kwam ik geregeld ongure figuren tegen. Leden van de mannenavond in het Piet Vink centrum zagen er in elk geval ruig en getatoeĆ«erd uit. Ik liep vooral ene Gerard tegen het lijf die ook wel oortje werd genoemd omdat hij mensen vaak afluisterde en dan kwaad over hen sprak. Ik kwam hem een keer tegen toen hij dronken was. 'Ik houd jou al twee weken in de gaten,' vertrouwde hij me toe. 'Je gaat ons toch niet zwart maken he? Er wordt al zo negatief over ons geschreven.'
Niet veel later wees hij me een figuur aan met een staart. 'Zijn zoon heeft die horeca ondernemer in Scheveningen doodgeschoten,' fluisterde hij. Als ik de politie een tip mag geven, ga eens rondvragen in de bar Un Alegra, ik weet zeker dat ze dan al snel iets meer zullen weten. Of niet natuurlijk, er wordt wat afgelult in die bar, zoals in alle barren.