zondag 30 september 2012

Dubbeldekkertreinen

 
Op tien oktober spreek ik voor een gezelschap waar onder meer mensen van de Nederlandse Spoorwegen (NS) bij aanwezig zijn. Na een telefoongesprek met de organisatie besloot ik bij wijze van auto-censuur onderstaande gevoelige alinea te schrappen.  Niemand die mij dus gevraagd heeft iets eruit te halen, maar ik vermijd graag gevoeligheden zeker als er mensen van de NS in de zaal zitten. Maar een blog is geen lezing en op deze plek mag ik natuurlijk zeggen wat ik wil.

“Op het perron hoop ik altijd dat de trein die komt binnen rijden geen dubbeldekkertrein is. Treinreizen is een voorname manier van reizen, maar dubbeldekkertreinen hebben een wat armoedige uitstraling. Bovendien heb ik gemerkt dat dubbeldekkertreinen vaak nog geen internet aan boord hebben. Internet in de trein is een betrekkelijk nieuw fenomeen , maar ik kan al bijna niet meer zonder. Treinen zonder internet beschouw ik als gemankeerde treinen. “

Het is misschien niet leuk om te zeggen, maar dat van de dubbeldekkertreinen is wel een beetje waar. Toch?