dinsdag 25 september 2012

Bouwvakkers


 
Om onduidelijke redenen kon ik vannacht de slaap niet vatten. Het leek me dan ook nuttig om een middag dutje te doen. Terwijl ik in een sluimerende halfslaap gleed, luisterde ik naar bouwvakkers die ergens achter mijn huis bezig waren. Wat ze precies deden wist ik niet, maar ik hoorde hun stemmen. De een gaf een balk aan die de ander op de juiste plek moest plaatsen. Ik hoorde hoe ze iemand gedag zeiden die op de fiets voorbij kwam. Er was nog een andere stem. Van een kind, vermoedelijk. Het zou een vader kunnen zijn die langs reeds met een kind in een kinderzitje. Het kind vroeg hem wat bouwvakkers precies deden. Een goeie vraag. Op dat moment kwamen de gedachtes van het kind exact overeen met die van mij. We hoorden alleen hun stemmen en die waren opgewekt. Bouwvakkers hadden leuk werk, zo concludeerde ik samen met het kind. Of om het nog weer anders te zeggen: Als je als bouwvakker vandaag de dag werk hebt, dan heb je reden om vrolijk te zijn.