zaterdag 8 september 2012

Brandlucht


 
In Hasselt ben ik gisteren bij de Turkse kapper geweest om me te laten scheren. Eigenlijk is het een mini-hamam voor mannen. Je wordt behoorlijk in de watten gelegd. Voor het grove werk wordt eerst de tondeuse ingezet. Baard en wenkbrauwen. Dan komt er een langdurig inzepen en zorgvuldig scheren met lang mes. Kleine watjes met alcohol om kleine wondjes mee aan te stippen. Handen met water wassen de zeep weg. Daarna after shave. De brand wordt geblust door het wapperen van de handdoek, daarna komt er een crème en een gezichtsmassage. Toen nog gel in het haar en tot mijn verrassing brandende watjes gedrenkt in alcohol die de donshaartjes in mijn oren weg fikte. Ik liep verkwikt naar buiten met de mengeling van aftershave en brandlucht nog in mijn neusgaten.