dinsdag 4 november 2014

Verbouwing


Vanmorgen werd er herhaaldelijk heel vroeg aangebeld. Mannen in overalls. We wisten van niks we hadden alleen een vage brief gehad dat er op vijf oktober een deur zou worden vervangen. We dachten al dat het vijf november moest zijn, maar vandaag was het dus vier november. Het zijn geen argumenten waar mannen in overalls gevoelig voor zijn. Voordat je het weet staan ze binnen en hebben ze een boor in de muur. De gasleiding moest vervangen worden. Niet veel later lag de wc eruit en terwijl ik mijn bordje havermout at vlogen de brokstukken me om de oren en werden er tegels uit de badkamer gebikt. Eigenlijk waren we best tevreden met hoe het was, maar er is geld 'geoormerkt' zoals dat heet en dat moet dus op. Toen we wegfietsten had ik het gevoel dat als ik om zou kijken ik alleen nog maar stoffige puinhopen zou zien. Ik heb niet omgekeken.