maandag 24 november 2014

Havenziekenhuis II

Vandaag had ik mijn tweede tripje naar het Rotterdamse Havenziekenhuis. Ik bleek viraal en bacterieel clean te zijn. Dat is fijn. Het is alsof de artsen zeggen: ‘We hebben gekeken en gezien dat het goed was, we zegenen je en laten je gaan.’
Aldus liep ik gezegend de stad in om de nieuwe markthal te bezichtigen. Leuk. Alleen jammer dat er glas voor zit. Zo kan er geen vogel doorheen vliegen. Voordat ik de trein instapte heb ik nog koffie gedronken bij het Nationale Nederlanden Douwe Egberts café (ik had consumptiebonnen gekregen toen ik bij Nationale Nederlanden als huizentester had gesolliciteerd). In het café stond een gebutste eend en dat deed me weer aan suame magazine denken, de Ghanese verzamelplaats van gebutste auto’s. Deze had echter in een James Bond film meegespeeld en was dus heel bijzonder.