zaterdag 22 november 2014

Strand


Een bezoek aan Ghana mag geen vakantie heten. De enige landmark die we hebben bekeken is de diepe olievlek van Suame Magazine. Toch zijn we gisteren even op het strand geweest bij wijze van ontspanning. De paarden die er worden verhuurd zien er goed verzorgd uit. Ik besloot een ritje te maken. Eerst ging het moeizaam. Zo langzaam, zelfs dat de begeleider me kon bijhouden. Dat terwijl het hier ging om een racepaard. ‘Haal die stijgbeugels er maar af,’ zei ik tegen de begeleider. ‘ ze doen pijn aan mijn scheenbenen.’
‘Are you sure?’ Vroeg hij, maar hij deed het en dat voelde een stuk beter.
Bij gebrek aan een rijbewijs scheur  ik zo nu en dan op een paard door de branding. Ik moest achteraf extra betalen voor ‘speeding’. Het was de moeite waard. Toegegeven; veel toeristischer wordt het niet.