vrijdag 6 mei 2011

Gezicht


Vanavond was ik bij een tentoonstelling in Deventer. Ik ben er heen gegaan omdat ik een bijdrage heb geleverd aan het project dat tentoongesteld werd. Natuurlijk waren er andere dingen die ik moest doen. Maar ik besloot mijn gezicht te laten zien. Dat is een rare gedachte want het is niet zo dat de anderen op jouw gezicht zitten te wachten, in tegendeel, in dit geval kenden ze mijn gezicht niet eens. Toch geloof je dat het ‘ je gezicht laten zien’ zin heeft. Je hoopt het haast. Je denkt, ik ben freelancer m'n gezicht laten zien hoort bij mijn werk. Maar misschien is dat wel een groot misverstand. Ten slotte gaat het uiteindelijk om wat je op papier zet. Ik ben op weg naar Groningen, er gebeurd daar van alles dit weekend en ik dacht, kom, misschien geen gek idee om daar mijn gezicht eens te laten zien.