vrijdag 28 januari 2011




Het is Stefan Nieuwenhuis geworden (stadsdichter van Groningen).  Niet Meindert Talma, of Arjen Nolles (die ontkent dat hij heeft meegedongen, maar hij staat wel op de lijst die toevallig  in mijn bezit is). Ik sprak Ludwig nog in de kroeg boven het Grand Theater (Ik heb voornamelijk in de kroeg gezeten, want de poezie was nogal topzwaar en dragend en ik dacht dat we dat wel gehad hadden) . Ludwig, zoals bekend, had al anderhalf jaar dood moeten zijn. Het verbaasd hem zelf ook dat hij nog leeft. 'Volgende week komt de kist, hij is heel mooi geworden van sloophout, dan kan ik hem uitproberen', zegt Ludwig tegen mij. Volgens hem is het afwachten tot hij een verkoudheid of longontsteking krijgt. 'Ik heb met de arts afgesproken dat ik dan niet meer behandeld wil worden.'