maandag 17 januari 2011

Nuttig





Toen ik gisteravond wat stond te snuffelen in het krantenrek van de avondwinkel kwam er een man bij me staan. Het was duidelijk dat hij me observeerde terwijl ik me zat af te vragen of ik naast de NRC die ik al thuis had liggen wellicht nog een krant moest kopen, bang als ik was om iets te missen.  Moeilijk he, om een keuze te maken, zei de man uiteindelijk. Het was iemand die contact zocht. Ik beaamde dat het inderdaad moeilijk was. Hij vertelde vervolgens dat hij zelf graag de Frankfurter Algemeine las, dat hij van de Nederlandse kranten hooguit de NRC nog acceptabel vond. De man had een Duits accent. De Belgische kranten vond hij ook goed omdat ze veel internationaler georiĆ«nteerd waren dan de Nederlandse kranten. De suddeutche zeitung is ook heel goed te lezen, vooral in het weekend, je kan ze krijgen bij de sigarenwinkel op het bankaplein. Ik bedankte deze man voor al die nuttige informatie en ging naar huis om een broodje brie te eten.