donderdag 20 januari 2011

Meegenomen

Vandaag heb ik een stukje gewandeld door La Jonquera. Ik deed dit door middel van google maps. La Jonquera ligt op de grens tussen Frankrijk en Spanje en is vooral bekend vanwege de stakingen van vrachtwagenchauffeurs. Niet lang geleden is hier een macrobordeel geopend door de van vrouwenhandel beschuldigde zakenman Moreno. Terwijl ik zo wat over de troosteloze gortdroge overslag plaatsen zweefde, trof ik dit stel aan. Ik maakte direct een foto middels screenshot. Ze zijn bijna de enige mensen die je hier op dit industrieterrein op straat ziet lopen en het zijn duidelijk geen vrachtwagenchauffeurs. De vraag is natuurlijk, wat moet je in godsnaam in La Jonquera als toerist?
Het zijn ook geen verdwaalde wandelaars aan hun kleding te zien. Er is dan ook maar een conclusie mogelijk: dit zijn lifters meegenomen door een vrachtwagenchauffeur.