woensdag 5 mei 2010

Stage

Al jaren verlang ik naar een schoonmaker. Ik heb er namelijk geen talent voor. Het probleem is alleen dat ik het huis nooit schoon genoeg krijg om iemand uit te nodigen om het over te nemen. Je moet ten slotte wel tegen zo iemand zeggen:'zo wil ik het hebben.'



Je moet als het ware een voorbeeld stellen, althans zo voel ik dat. Vandaag was weer zo'n dag. Voor mezelf en eventueel voor een schoonmaker, ging ik kijken hoe het allemaal ook alweer zat. Kleren, schoenen en boeken op hun eigen plek. Maar ik werd verlamd door de de hoeveelheid van het werk. Uiteindelijk kwam ik niet veel verder dan een aantal instructies van de lieve G:' Slinger jezelf om de wc en doe ook de randjes achter het douchegordijn.' Ik had het gevoel alsof ik stage liep in mijn eigen huishouden.