donderdag 22 oktober 2009

SF07 Boertje

Vanmiddag hebben we geluncht in een sligro groothandel. Na deze lunch die bestond uit een ragoutje voor Melle en een broodje roombrie voor Bram, kwam de dame van de sligro kantine erachter dat we helemaal geen sligro klanten waren. 'Ja mij maakt het niet uit hoor maar mijn collega's vroegen ernaar en zonder sligro pasje mag u her eigenlijk helemaal niet zijn.'
Nu zitten we in Truckers cafe truckstop 8 op het bedrijventterein acht. De maaltijd bestond uit een bord nasi goreng met sate en sajur voor melle (het was achteraf geen sajur maar iets wat erop leek volgens melle, die het de volgende dag ook weer bij zijn ontbijt aantrof). Melle de rasoptimist, die daarom wel wat wegheeft van Sponge Bob, zegt dat hij de nasi heerlijk vond. Bram bestelt een patat speciaal en garnalen kroketjes. 'De garnalen kroketjes zijn eigenlijk voor de lunch bedoeld', zegt de dame die de bestelling opnam. Gelukkig konden de, voor de lucnh bedoelde kroketjes, ook
's avonds worden geserveerd. We spreken met twee truckers en vragan hen of ze wel eens last hebebn van slaap achter het stuur.'Als ik begin te piekeren weet ik dat ik op het punt sta in slaap te vallen.' De chauffeur, die zo te horen uit Friesland komt, vertelt dat hij door de lsaap wel eens dingen heeft egzien die er helemaal niet waren.Zo is hij wel eens op de rem gaan staan omdat hij dacht dat er een tractor met een aanhanger voor hem reed.' dat bleek helemaal niet zo te zijn en de auto's achter me hadden geen idee wat er gebeurde.'
Op een ander moment zag hij eens een oud boertje langs de rand van de weg staan.'ik dacht hij zal het toch niet gaan doen, hij zal toch niet gaan oversteken? Toch zette hij een voet op de weg en ik zwenkte uit. Maar er was helemaal geen boertje.'
Ik vond dit wel een mooi verhaal. Ik stelde me voor dat dit een spookverschijning was van een boer die na een lange reis terugkeerde naar z'n land, maar dat dit niet lukte omdat er inmiddels een snelweg door de streek was aangelegd.