zaterdag 24 oktober 2009

Internationale Justiz und Industrie Verein


Bezoek van de directeur van Internationale Justiz und industrie verein Joost Onna aan de expeditieleden van de snelwegsafari

Hoe heeft u ons gevonden?
Ik las over dit project in de Pers. Via internet zag ik waar jullie zaten en verder volg ik Melle Smets al vrij lang.
Wie bent u?
Mijn naam is Joost Onna. Onna betekend vrouw in het Japans. Je zou het boek Suna No Onna eens moeten lezen. Dat betekend vrouw in de duinen, geweldig verhaal.
Bent u Japans?
Nee, zie ik er zo uit dan?
Wat is uw functie?
Ik ben directeur van het Justiz un Industrie Verein.
Waarom heeft uw organisatie een Duitse naam?
Das musste sein
Pardon?
Het klonk gewoon beter
Wat wilt u precies van ons?
Ik weet dat jullie veel bezig zijn met bedrijventerreinen en vanuit mijn informele subdivisie bij het Nederlandse justitie apparaat ben ik daar ook mee bezig. Op bedrijventerreinen wordt ongelofelijk veel gesjoemeld en justitie heeft moeite daar op in te spelen. Informele, of in vakjargon ‘illegale’ constructies, zijn erg boeiend, maar justitie kan er niet adequaat op reageren. Ik streef er naar om justitie zelf ook informeel te maken. Inmiddels staat er dan ook een pingpong tafel bij ons op de afdeling. Met mijn nieuwe vereniging wil ik de informaliteit van bedrijventerreinen en justitie nader tot elkaar brengen. Door de informalisering van beide ‘bedrijfstakken’ kan er iets moois ontstaan, misschien wel een nieuwe informele vorm van stedenbouw op de bedrijfsterreinen. Ik krijg de indruk dat jullie ook zoeken naar de marges in zowel wettelijk als in fysieke zin. Zouden jullie met mij op de foto willen om officieel het Justiz und Industrie Verein te lanceren?
We zijn vereerd.