maandag 26 oktober 2015

Cane


Een vriend wees me op het bericht dat in het Indonesische Atjeh homo’s tegenwoordig worden gestraft met een bamboe ‘cane’. Dat herinnert me aan een bezoek aan de seksshop Lef aan de Rotterdamse Schieweg. Omdat ik nieuwsgierig van aard ben kreeg ik er uitleg over de verschillende zweepjes. De eigenarese vertelde ook dat mensen door het lezen van Fifty Shades of Gray massaal naar haar seksshop kwamen en de meest afschuwelijke martelwerktuigen bestelden. Voor het meeste gereedschap heb je wel wat jaartjes ervaring nodig. Dat geldt zeker voor de ‘cane’, want die hadden ze wel degelijk in deze seksshop. Het nieuws uit IndonesiĆ« is schokkend maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier de seksuele fantasieĆ«n van de staat worden botgevierd. Vooral ook het publieke karakter ervan, maakt het pervers. De beul ontleent genot aan het straffen.