maandag 19 mei 2014

Incisie

Vliegtuigbom veilig tot ontploffing gebrachtEr zou een bom uit de Tweede Wereldoorlog ter ontploffing worden gebracht bij de Wassenaarse Slag. Ik hoorde het op de radio. Om half drie zou het gebeuren. Ik was nog even bij de dokter. Een gal klier, ik meen dat het een gal klier was, (of een ander soort klier) had zich gevuld met iets. Maar het was toen al kwart over twee en als ik het wilde halen moest ik opschieten. Ik  gaf de dokter haastig een hand en maakte me uit de voeten. Bij de Wassenaarse Slag hebben ze heel geschikt zand, schijnbaar, zeer geschikt om bommen in te graven en tot ontploffing te brengen. Ik fietste alsof mijn leven er vanaf hing, ik wilde op tijd zijn voor de bom, maar toen ik daar aankwam was alles vredig en zaten er mensen op het strand. De sjofel die het gat had dichtgegooid reed alweer weg. Er was niets te zien, op dit strand was nooit iets gebeurd.  Morgen vindt de operatie plaats. De huisarts gaat een kleine incisie maken, zei hij.