woensdag 7 mei 2014

Hip

london garden bicycle
Vandaag was ik in Noordwolde om een stuk te schrijven voor Noorderbreedte. Er was hier door de ANWB een informatiedag georganiseerd over de elektronische fiets. Veel mensen hadden er al een, maar wilde hun fiets beter leren kennen. Ik stel me voor dat beginnende paardrijders ook zo praten over hun viervoeter. De fiets heeft net als het paard een eigen karakter.  Na een presentatie van de fietsersbond duizelde het me wel even van de merken, soorten en mogelijkheden. Er was een fiets die op het handvat de standen eco, sport en power had staan. Vooral die eco stand vond ik curieus. Wie zijn trapondersteuning uitzet, krijgt een moreel steuntje in de rug, zo lijkt het. De fietser trapt zwaarder maar is goed bezig voor het milieu. Over tien jaar zijn alle stadsfietsen elektronisch. Denk ik. Dan trap je hooguit nog zonder accu als je hip wilt zijn.