woensdag 19 maart 2014

Vulpen

 


















'Ik heb twee keer op Vulpen gestemd, vanwege de naam.' De Lieve G kon er niet om lachen.
Volgens haar waren lokale partijen allemaal onderbuikpartijen. Ze zei dat ik haar stem had misbruikt en ze gooide de hoorn erop. Ik was best wel verbaasd over zoveel oprechte democratische verontwaardiging. Ooit heeft Phillip Akkerman een foldertje bij mij door de brievenbus gedaan van de Haagse stadspartij. Hij was toen lijstduwer en ik dacht: Als Phillip Akkerman hierachter gaat staan, wie ben ik dan om dat te betwijfelen? Ik heb me na de verontwaardiging van de lieve G toch maar even verdiept in de partij om te zien of er niet toevallig spraken is van onderbuik. Wat blijkt? Gerwin Vulpen heeft een bruine kop en zet zich in voor het behoud van bomen in de binnenstad. Gerwin Vulpen lijkt me een soort skiënde Groenlinkser. Of te wel: een vat vol tegenstrijdigheden. Dan zat ik dus toch goed met mijn intuïtie voor die naam. Dit is precies het soort kandidaat waar ik alle vertrouwen in heb.