woensdag 26 maart 2014

Jas

Brunotti Mimba Mens Jacket
Ik heb een skijas gekocht. De verkoper zei dat het een snowboardjas was, maar wat het verschil zou kunnen zijn, durf ik niet te zeggen.  Er zitten ritsen onder de oksels om de boel te luchten en overal zakjes (ondermeer op de mouwen). Er zitten ritsen en touwtjes om dingen te verstellen. De skijas doet me denken aan een zeiljacht met de meest ingewikkelde verstelbare systemen  om in alle weertypen vooruit te komen. De jas heeft in de mouwen weer elastische kousjes zitten die zich aan je polsen hechten zodat de wind niet naar binnen waait. Het is voor het eerst in mijn leven dat ik een kledingstuk heb gekocht dat zo degelijk is. Meestal heb ik jassen aan die er wel goed uitzien, maar waar het zo naar binnen waait als je geen sjaal draagt. Bij deze jas is een sjaal overbodig. Er zit namenlijk een capouchon op met twee touwtjes aan de voorkant en ook nog een touwtje aan de achterkant waarmee alles luchtdicht wordt afgeloten en alleen je gezicht, als een bleke maanschijf, naar buiten steekt.