zaterdag 20 april 2013

Monster

http://weblogs.nrc.nl/evj/files/vliegtuigenschiphol.jpg 
Ik was laatst op Schiphol om met twee planologen te praten over een project dat ik daar wil doen. Het was een prettig gesprek. Zowel de planologen als ik houden ons bezig met de gebouwde omgeving. Hoe gebruiken mensen die? Vaak laat de lasnaad tussen luchthaven en woonomgeving zich schetsen vanuit problemen, vanuit geluidsoverlast bijvoorbeeld, of vanuit milieuproblematiek. De luchthaven is er en we moeten ermee leren leven. Voor de mensen die in de Haarlemmer wonen en Schiphol uitsluitend als een onbekend grommend monster zien, ga ik op ontdekkingsreis. Een week lang zal ik langs alle onbekende plekken van Schiphol gaan en de machinerie van deze wereldstad ontrafelen. Ik zal erover bloggen vanuit mijn hotelkamer achter de douane. Dat is althans de fantasie. Het plan moet eerst nog goedgekeurd worden.