vrijdag 24 augustus 2012

VAD: Richard


Woensdag hebben we tijdens de tweede VAD voorstelling op Noorderzon het kastje van Richard  Techelscha uit Haren op rituele wijze vernietigd. Eerst hebben we boze geesten uitgedreven door middel van wat onschuldig vuurwerk. Op zijn VAD formulier staat het volgende te lezen:

Waarom doet u het weg?
Het is werkelijk te lelijk voor woorden. Een simpel kastje, dat ik ooit in mijn studententijd heb gekocht, maar dat nu echt niet meer kan. Het irriteert me op een fundamentele wijze. Eigenlijk altijd al. Ik heb het niet zelf gekocht, maar toen ik samen ging wonen met Linda, mijn ex vond zij dat handig. Nou het is helemaal niet handig want direct toen we het kochten wiebelde het kastje enorm.

Hoe lang is het in uw bezit geweest?
Een jaartje of zes.

Wat zijn de mooiste herinneringen aan het voorwerp?
Ik heb er geen mooie herinneringen aan. Het kastje wiebelt en dat is alles wat ik erover kan zeggen.

Op welke wijze wilt u dat het vernietigd wordt?
Het moet stuk, ik wil dat het op een grove manier uit elkaar klapt.