maandag 11 juni 2012

Wijnadvies


 
Vandaag had ik een bespreking in First Class, een grand cafĂ© op perron 1 van Amsterdam Centraal. Een handige plek om af te spreken, vooral voor hen die op doorreis zijn. Handig, behalve dat er twee locaties zijn. De ene heet 1st Class Pub en de andere 1st Class Restaurant. Mijn afspraak vertelde dat hij al eerder was gekomen en dat hij eerst naar het restaurant gedeelte was gegaan. De ober vroeg wat hij kwam doen. Toen mijn afspraak zei dat hij op iemand moest wachten, maar niet zeker wist in welke van de twee 1st class plekken, zei de ober stellig dat hij aan de andere kant moest zijn. 
'Hoe weet u dat?’ Vroeg mijn afspraak.
’Vertrouw mij maar, dit is mijn expertise, uw afspraak zal in het andere gedeelte zijn.’
Dit klinkt als een ober in wiens handen ik zonder problemen mijn lot zou leggen. Ik zou ieder wijnadvies van hem blindelings volgen.