zaterdag 30 juni 2012

Buit


Er blijken ontelbaar veel woonvormen te ontdekken langs de stadsrand. Je hebt natuurlijk de vinexbewoners, de illegale bewoners van de volkstuintjes, de onaffe boerderij bewoners, de woonwagenkampbewoners, de recreanten en zo nog wat. Ik kon het niet nalaten om vandaag langs te gaan bij de bewoners van een boerderij die is opgeslokt door de stad. ‘we zagen hier een geel wagentje voorbij rijden met de borden van Groningen in de laadbak. Ineens hoorden we bij de stad. Maar gevoelsmatig horen we nog bij Dorkwerd.’
Omdat ik in de buurt was, ben ik nogmaals het kleefkruidbos ingelopen. Het gemis van de zonnebril was nog niet gesleten. Tot mijn stomme verbazing vond ik de plek waar ik van plan was geweest over het water te springen. Daar lag de zonnebril. Het kleefkruidbos was in een goede bui en heeft zijn verworven buit weer teruggegeven.