dinsdag 12 juni 2012

kleefkruidbos


 
Vandaag ben ik begonnen met een wandeling rondom de stad. Mijn eerste stop was Dorkwerd, hier zou ik bij Johan en Erika logeren. Vanaf de Westindischekade, waar zich het appartement van de lieve G bevindt, ligt het voor de hand om het van Starkenborgh kanaal te volgen  en dan  linksaf te buigen. Het ging voorspoedig totdat ik achter de deeltjes versneller van het de universiteit verdwaalde in het kleefkruidbos. Het was een klein bos  waarvan de grond volledig bedekt was met kleefkruid. Er lag een kanaaltje omheen  en ik werd gedwongen om weer dezelfde weg terug te lopen. Eenmaal weer op het pad kwam ik erachter dat het kleefkruidbos mijn zonnebril had opgeslokt. Een zonnebril die de meest verschrikkelijke omstandigheden in Afrika had overleefd, maar nu op een doordeweekse dag in een kleefkruidbos achter de deeltjesversneller in het Groningse ommeland ten onder was gegaan. Jammer, ik was er wel aan gehecht geraakt. Het was een grote oranje zonnebril met bruine glazen die bij mijn persoonlijkheid past.
Ze zeggen dat je verandert als je op reis gaat. Het kleefkruidbos heeft reeds een eerste aanzet gegeven.