maandag 25 juni 2012

Iets



Vanavond heb ik een mini toer door het Westland gemaakt. Ik werd rondgereden door een vriend die daar op een volkstuincomplex een tuintje heeft en het me al heel lang wilde laten zien. Hij vindt het een interessante plek die om iets vraagt. Om wat precies, weet hij ook nog niet. Er zijn kassen, maar er is ook een poging tot het stichten van een tweede Wassenaar gedaan. Het heet Vroondaal. Er staan kapitale villa’s en het is welstandsvrij dus dat levert interessante droompaleisjes op. Ik heb er een Zwitserse blokhut uit ‘De Ban van Ring’ gezien. Er wordt niet ver daarvandaan een hotel gebouwd waar 400 Polen in moeten worden ondergebracht die werkzaam zullen zijn in de kassenbouw. We hebben zelfs de beroemde zandmotor gezien (een opgespoten extra strand dat door erosie als vanzelf zand verspreidt richting de kust voor Scheveningen). Na de tocht had ik ook het gevoel dat er iets met het gebied moet. Maar wat?