dinsdag 5 april 2011

Stilton


Vanavond kwam mijn vader onverwacht binnenwaaien. Hij had me gebeld, zei hij, maar mijn telefoon stond vandaag uit. Dat was geen opzet. Volgende week komt er een Amerikaanse delegatie langs om te controleren hoe de veiligheidsvoorschriften bij Honeywell in Delft zijn geïmplementeerd. Mijn vader is hoofd van de afdeling veiligheid, gezondheid en milieu. Hij vindt het werk interessant, volgens mij al is dit de tweede keer dat hij me een uitgebreide beschrijving geeft van het eten dat hij heeft gehad tijdens werkoverleg. Ook ik ben geinteresseerd in eten, dus  dat komt mooi uit. 'Vanavond werden er telkens zeer kleine hapjes geserveerd. Hapjes vis en als dessert had ik stilton kaas.' Vertelt mijn vader. 'Anderen hadden ook iets heel lekkers genomen. Een zoet toetje dat bestond uit fruit dat langzaam was gestoofd in creme freche, waarna het was afgekoeld zodat er een stevige gelei was ontstaan.'
Blijkbaar hebben de anderen het hem laten proeven want mijn vader vond het erg lekker. Al was de stilton naar zijn mening ook niet verkeerd.