zondag 24 april 2011

kipjes

illustratie 


Vrijdagavond ben ik aangeschoven bij mijn onderbuurvrouw. Zo noemt zij dat, aanschuiven bij, een buren ‘event’ dat ze maandelijks organiseert. Omdat ik te laat was voor het voorgerecht kreeg ik alleen het hoofdgerecht dat bestond uit een omelet met  vegetarische vulling en een salade. Tevens mocht ik participeren in de cheesecake, die ze bij wijze van  experiment met ananas had gemaakt. Dat was geen geslaagd experiment, al heb ik natuurlijk wel mijn bordje leeggegeten. Er werd nogal geroddeld tijdens de maaltijd en dat was precies de reden dat ik was aangeschoven. Dit was de achterkant van het hofje, al zullen ze dat zelf anders ervaren. Het is een hoek waar we doorgaans niet veel over horen. Een verre buurvrouw vertelde de ene na de andere anekdote over de meest excentrieke bewoners. Zo is er iemand die Tommy Tomaat  wordt genoemd die onlangs was opgepakt door de politie omdat hij een enquĂȘteur in elkaar had geslagen. De politie heeft tevens een jachtgeweer in beslag genomen. Er blijken ook allemaal onderlinge seksuele intriges gaande te zijn waar ik binnenkort eens wat dieper in zal duiken.  Vandaag moest ik een paar keer naar de vuilcontainer lopen, die zich ook aan de achterkant bevindt. Mijn onderbuurvrouw trof ik aan in een tuin met nog twee andere 'buufjes'. Als kipjes zaten ze bij elkaar.