dinsdag 16 maart 2010

stakende schoonmakers


Vandaag werden er door stakende schoonmakers in de trein pamfletten uitgedeeld. Ze riepen daarin op om respect en waardering en een kleine loonsverhoging. Er stonden vragen in als: kunt u uw gezin onderhouden voor tien euro bruto per uur? Retorisch bedoelde vragen waar je geacht wordt 'nee' op te antwoorden. De schoonmakers staken nu al drie weken in de treinen en ik ging onwillekeurig op de grond kijken. Er lag inderdaad wel wat troep her en der. Zo trof ik op de vloer een brief van reclaseringsambtenaar Jenny van Malibaan, centrum voor verslavingspsychologie, waarin ze haar client waarschuwt dat hij zijn afspraak niet is nagekomen en dat de nieuwe geplant staat op 20 maart in centrum Malibaan in Utrecht. Inmiddels is de client wiens naam ik hier natuurlijk niet noem, ook geschorst. Wat een toestanden, denk ik dan als argeloze reiziger. Als die jongen het nu maar in zijn agenda heeft gezet. Er lag nog meer post op de grond die uit een omgekieperde prullenbak was gevallen. Maar ik besloot dat maar te laten liggen. Uit respect voor de stakende schoonmakers.


http://www.youtube.com/schoonmakers