vrijdag 19 maart 2010

Bos in Jas


Ik zal Wouter Bos vooral herinneren als de man in de lekkere ruime jas. Echt zo'n jas waarmee je op safe speelt, waarin je niks kan overkomen. Een jas die kan ademen, maar verder absoluut niets met een mooie snit te maken heeft. Ik vertrouw dergelijke jassen niet, het leven wordt er te gemakkelijk van. Ik heb er zelf ook een tijd in rond gelopen. Extreme Climate Control stond er op die jas van mij en hij reflecteerde ook nog. Normaal zou ik nooit zo'n jas aandoen, maar ik had hem aangetrokken als camouflage pak, zodat ik ongemerkt in de snelwegberm kon rondkijken. Ik weet bijna zeker dat ook Wouter Bos Climate Control op z'n jas heeft staan en dat die jas voor hem ook een vorm van camouflage betekend. Ik vind dat politici geloofwaardiger zijn als ze weer of geen weer met hun colbertjes het binnenhof op en neer lopen, of desnoods zo'n net iets te dunne regenjas dragen waar ook Ferry Mingelen vaak de blits mee maakt, dat zou ook wel een idee zijn. Ferry Mingelen, als je er over nadenkt is dat zo'n beetje de enige stabiele factor in politiek Den Haag.